• Private Kleinanzeigen von Bassisten für Bassisten. Gewerbliche Angebote sind unerwünscht! Wir empfehlen Gesprächsverläufe mit Käufern/Verkäufern mit einem Screenshot zu dokumentieren, da wir nur im Klagefall Auszüge aus Gesprächsverläufen herausgeben können! Weitere Informationen zu den Kleinanzeigen findet ihr in den bassic.de Richtlinien für Kleinanzeigen.
Zarin

(Suche) Wanted: Fbass Gig bag

I'm afraid I can't let go of this bag & bass... Happy hunting!
 

Anhänge

  • IMG_1529.jpeg
    IMG_1529.jpeg
    146,7 KB · Aufrufe: 40
Mocht je het willen overwegen, ik heb er best wel wat voor over en ik heb meerdere Fbass gig bags liggen waar je er sowieso eentje van krijgt. Zelfs nog de hele oude met geborduurde logo's.
 
Hey, wat een privilege om Nederlands te kunnen schrijven! Tja.. ik geloof niet dat ik de gig bag voor een redelijk bedrag zou laten gaan. Anyway, deze:
 

Anhänge

  • IMG_1526.jpeg
    IMG_1526.jpeg
    280,3 KB · Aufrufe: 38
We hebben elkaar weleens op marktplaats gesproken denk ik!

Wat een gave bas zeg, ik zag hem laatst op Zikinf staan, kan dat kloppen?

Dit zijn mijn Fbassen
 

Anhänge

  • IMG_3524.jpeg
    IMG_3524.jpeg
    103,7 KB · Aufrufe: 42
Hahahah dat was voordat ik de snaren ervoor binnen had gekregen. Die heb ik custom made conform Fbass spec laten maken
 
Wow waar doe je dat? Italiaanse snaarmaker? Is dexe F bass een short svale? Hoe heet je trouwens? Bijgaand nog een F bass die ik nog heb. Echt een hele fijne ook.
 

Anhänge

  • IMG_5503.jpeg
    IMG_5503.jpeg
    264,1 KB · Aufrufe: 37

Ook heel erg mooi die witte! maple neck ook, je hebt met die twee Fbassen dikke sounds in huis man.
Mijn naam is Zarin, hoe heet jij?

De BN5 FL Deluxe is inderdaad een shortscale E-C 5 string. Snaren hiervoor vinden was praktisch onmogelijk, zelfs Marcel Furlanetto kwam er niet 1-2-3 aan uit en zijn vader (die de bass nog zelf gebouwd en gesigneerd heeft) kon zich ook niet meer heugen waar hij de snaren ervoor had gekocht haha. Uiteindelijk ben ik bij Newtone Strings in de UK uitgekomen, ik heb precies dezelfde gauges genomen van de Fbass 6 string sets (enkel zonder de low B) en deze short scale laten winden met exposed cores.
 
Hi Zarin! Ik heet Willem de Koning. Niet zo actief op Insta, nog wel op FB. Wow… wat een gedoe om goede snaren te vinden maar uhm.. wat was er mis met een gewone set (en die inkorten)?
 
Leuk elkaar te spreken Willem!
Ja… was echt een enorm gedoe…. Maar nu de juiste snaren erop zitten heb je ook wel iets heel unieks en moois… heb zelf nog nooit eerder een set neck Fbass gezien.

Zomaar full scale snaren inkorten voor short scale is niet echt verstandig. Je mag eigenlijk niet meer wegknippen dan het tapered gedeelte van de snaar, en als je van full scale naar short scale gaat ontkom je daar niet aan. Als je dan de dikkere untapered gedeeltes van de snaar gaat wikkelen om de stemmechanieken heb je een risico dat het kan knappen en niet heel goed stabiel getuned blijft, daarnaast is het ook niet heel mooi haha.

Voor wat betreft de Fbass gigbag, ik wil er echt graag eentje bemachtigen. Mocht je het willen overwegen let me know. Ik zou er €400 voor over hebben plus een originele Fbass gigbag retour.

Laat het me maar weten;-)

Fijn weekend!

Gr.

Zarin
 

Zurück
Oben Unten