Alemannisch (Dialektthread)

snape

snape

Freund tiefer Töne
Beiträge
721
Ort
CH/F/IT
Bassix
ß26.451
Sali zämme,
y ha mii drzue entschiide en Alemanne-fred uffzmache und Alli sin yyglaade in iirem Dialäggd do yyne zschryybe. Also Alli woone Dialäggd schryybe, und Luscht hän ebbis z vrzelle. Au nid Alemanne wye Walser, Hesse usw. kenne dryy schryybe, eventuell muess me halt noochefrooge was es haisst. :D

Was mii aigentlig am maischte uffreggd isch, das im Dialäggd als wye mee Hoochdytschi Usdrigg bruucht wäärde. z.Bsp. Me sait nimm Uusefoorderig sondern Herussfoorderig... dasch grässlig. Wenn me dye Junge gheert reede isch sovyyl Dialäggd vrloore gange. Was dängge Diir?

Jez sin iir draa...


Apropos, y schryb Baseldytsch.
 
ahjooo....Dialekt sin subba.....schad das se alleweil nimmi so gschwätzt wärn awa so isch hald die Zeit.
Ich schwätzt gern wie ma de Schnawwl gwachse isch awa Hochdeutsch sollte man auch können.....alles zu seiner zeit
 
Meinsch, magsch Moschd?
Er het e Rüsch; er het e Sarrass; er het e Schigger; er het e Siiri im Gsicht.
Einer sipfle, eine süffe, einer pagge, e Vierdili pfätze.
Der süfft sich noch 'd Gurgle ab. Er het's nid in Schüe nii gleert. Er müeß sich 'z Nacht e baar mol rumdrille - as de Wiistei nid aasetzt.
Broschd Girgili: E Pflatschräge kunnt!
 
Wenn mer bi uns ebberem ebbis said, no düet mer ems nid nur saage; manchmol (emenge mol) düet mer en au als des bezeichne odder halt der Namme gä: "Ich kann minnem Hei "Strau" saage" heißt deno: Ich kann mein Heu "Stroh" nennen.
Wegge dem git's der scheen Spruch:

"Mir sage im Tschüss Adjee!"

Des heißt zum Einde: "Mir verabschiede des "Tschüss"." (well's nid zu uns basst)
Odder au: "Mir sage "Adjee", wu anderi "Tschüss" sage.

Also adjee
 

I wohn jo z Balzers im Liachtastah und döt reden mr oh an Alemannischa Dialäkt;-)
För di Dütscha isches quasi "Schwizer Dütsch"... aber för üs Liachtastahner isches ganz klar epes ganz andrs! D Schwizer mahnen jo immer wenn i an zum Beispiel ir Fere treff i sei an Bündner... stimmt anare scho, isch doh rächt ähnleg aber halt eba doch andrscht... mir sägen jo im Gegasatz zo da Schwizer ka "ch", sondern sägen dänn nur a "h". So wör i ned Michael gnännt, sondern Mihael... mir reden oh speziell z Balzers ganz langsam... so wören mir Balzner vo da räschtliha Liachtastahner "di langsama Balzner" gnännt...
 
Wenn mer bi uns ebberem ebbis said, no düet mer ems nid nur saage; manchmol (emenge mol) düet mer en au als des bezeichne odder halt der Namme gä: "Ich kann minnem Hei "Strau" saage" heißt deno: Ich kann mein Heu "Stroh" nennen.
Wegge dem git's der scheen Spruch:

"Mir sage im Tschüss Adjee!"



"Mir sage im Tschüss Adjee!"


Des heißt zum Einde: "Mir verabschiede des "Tschüss"." (well's nid zu uns basst)
Odder au: "Mir sage "Adjee", wu anderi "Tschüss" sage.

Also adjee

NAU SEAVAS HEAST !
 
Griaß eich, i bin aus Beachzgon, im diafsdn Bayern. An da Grenz zu Soizbuag, Esdareich.
Bei uns hod jeds Doi sein eignen Dialekt, so woasd a glei vo wo dei Gegnüba is. Aba wann mir auf Minga foan - wos jo eingtlich de Hauptstod sei soiad, nachan kimmsd mid Boarisch ned weid. Wannsd a Glick hosd, nachan vastängans di vielleicht, aber de mearan han aufgschmissn wannsd da koa Miah gibst.
 
Als ich das gelesen hab ist mir sofort eine Schallplatte von Roger Siffer eingefallen, die ich vor 45 Jahren mal gekauft hab...
und wo isch jetz de dialäkt? :opa:

mir chunt nur d'puppechische mit em bilbo in sinn... die händ au luschtig g'red. :rofl:

edit: ps: aso basler sind ächt übel.... *duckweg*
 

Zurück
Oben Unten