Ray-Sound ohne Ray?

Nö.;-) Hier:

Pre-Red Hot Chili Peppers (album): Prior to their first album, Flea mostly played a cheap Squier bass guitar.

Red Hot Chili Peppers: For this album Flea played a Music Man Stringray (or Cutlass) which was covered in pink and green tape, painted and then plastered with stickers.

Uplift Mofo Party Plan: A Spector LV was used for this record.

Mother’s Milk: Flea played a Spector NS-2

BloodSugarSexMagik: Flea played most of the tracks for BSSM using a blue Wal Mach II; the exceptions were the tracks ‘Funky Monks’ and ‘The Righteous And The Wicked’ for which Flea used a Music Man Stingray 5.

One Hot Minute: Flea played an Alembic Epic for all tracks except one; he used a Sigma Accoustic on ‘Pea’. A Music Man Sterling was used by Flea on the ‘My Friends’ video.

Californication: Flea played an original Modulus Flea Bass for most tracks using a Fender Jazz on ‘Easily’ & a Taylor acoustic bass guitar on ‘Road Trippin’. The Californication tour saw Flea mostly using a blue flake finished Modulus Flea Bass.

By The Way: Again Flea mostly played a Modulus Flea Bass for this album, using his 1961 Shell Pink Fender Jazz for a couple of songs.

Stadium Arcadium: Flea played his 1961 Shell Pink Fender Jazz for whole album. For the Stadium Arcadium tour he used a new Modulus Sunburst Flea Bass.

....
Unter 'm Strich dominiert der Musicman also keinesfalls, auch wenn Flea oft mit MM in Verbindung gebracht wird.

Wie Kong anriss ist das Wichtigste beim Flea-Sound...... FLEA. Jeder drückt mit seinem eigenen Stil doch 'n Stempel auf.:-)

Bei seinem Effektarsenal dürfte der pure out-of-the-box-Bass-Sound ohnehin eher die Ausnahme sein:


BOSS ODB-3 Bass Overdrive
MXR Micro Amp
Electro-Harmonix Q-Tron
Dunlop 105Q Cry Baby Bass Wah
Whirlwind D1
Electro-Harmonix Big Muff
Moog MF-103 12-stage phaser
...und mehr...

Nope, siehe Post von @KaleBASSe

Jo, der direkte, knallige GK Sound passt eben wie die Faust aufs Auge beim Flea.
ich denk mal, kongs frage war rhetorischer art und er meinte eigentlich, daß flea eben nicht einen bestimmten bass dazu braucht. ;-)
 

logo, haste mal mit deinem ava innen spiegel geschaut?
klar fehlt dir was!
(du siehst ganz schön affig aus)
:D
Ich weiß nicht was Du meinst...
image.jpg
 
du vielleicht, aber haste auch mal an die armen affen gedacht, die das foto angucken müssen?
ja klar, haste nicht, is dir ja sch...egal!
:D
 

Zurück
Oben Unten